tisdag 3 maj 2011

LCHF

Tänkte göra ett seriöst försök att äta enligt LCHF, ni vet; den omdiskuterade dieten Low Carb High Fat.

Jag startade faktiskt redan igår och det fungerade "bra", dvs jag var mätt under hela dagen och hade inget sockersug. Än så länge är också denna dag under kontroll. Huvudingrediensen i min LCHF är ägg och det mättar ju länge. Några små kolhydrater tillåter jag mig; grönsaker ovan jord är ett måste för mig och det har även slunkit ner något enstaka äpple (ok då, tre stycken!). Jag har ätit kokta ägg, ostskivor, skinka, broccoli, omelett, kyckling Tikka Masala, bönor och morötter (ja, de är ju egentligen INTE tillåtna men det var innan jag hade läst in mig på LCHF som jag valde att äta dem till lunchtallriken).

Idag ägnar jag en del tid till att försöka läsa in mig på ämnet och leta recept som fungerar i min familj. Jag vet inte hur jag ska göra i helgen; tillåta mig att festa till eller festa till LCHF-style?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar