måndag 27 juni 2011

Solen är tillbaka!

Efter de obligatoriska regnskurarna under midsommarhelgen, blåsten och på vissa håll hagel är nu solen tillbaka. Jag som är ömtålig i skinnet får vara försiktig men jag ser till att få åtminstone någon stund med sol i ansiktet. Här ska laddas med energi inför hösten och den långa vintern!
Ett annat sätt att skapa energi är att göra något som är kul! Det ger ringar på vattnet och tjänar både mig själv och min omgivning. För mig är det roligt att pyssla med trädgården, måla om gamla loppisfynd eller gjuta i betong. Då försvinner tid och rum och jag bara är i mig själv. I helgen har jag målat om en supertråkig Ikeabyrå och bytt handtag på den. Fyndade en gammal, fasettslipad spegel som hade en klargrön träram och pimpade en lampa som syrran kasserat. Allt fick lite vit målarfärg och lampskärmen fick också ett transfertryck och helt plötsligt var hallen som ny:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar