tisdag 12 april 2011

Ingen timglasfigur, precis!

Idag tog jag äntligen och letade reda på mitt måttband för att kunna mäta mig och min muffinskropp. Det är ju kul att ha något att utgå ifrån då jag senare ser alla centimetrar bara trilla av kroppen. Eller hur?

Så här ser mina mått ut:
Byst: 111 cm
Midja: 117 cm
Stuss: 122,5 cm
Lår: 60 cm omkrets
Smalben: 42 cm omkrets
Överarm: 33 cm omkrets

Den observante noterar att måtten är långt ifrån det som ses som den ideala timglasfiguren; 90/60/90, och att måtten tenderar att öka ju mer söderut på kroppen de tas. Slutsatsen är att min kropp bäst kan jämföras med ett päron eller en kägla. Alltså den här rumpan!

Idag har suget varit något mindre än igår men ändå ständigt närvarande. Trösten är att jag ska få ha en "ätardag" i helgen. EN dag i veckan får jag äta vad jag vill utan att behöva tänka mig för innan. Dagdrömmer redan om choklad och skagenmackor!

Här kommer en donna med timglasfigur i alla fall; Marilyn Monroe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar