söndag 17 april 2011

Sunday, bloody Sunday!

Vaknade tidigt i morse och chockade kroppen genom att starta dagen med en 5 km lång joggingtur. HA! Där fick du! Så går det om man är tjock!

Allvarligt talat... vad otroligt skönt och avstressande det var! Det här kan lätt bli en vana. Naturligtvis med bra musik i hörlurarna.

Eftersom jag är så pass tung och otränad så körde jag en intervallträning. Jag joggade alltså inte hela sträckan utan varvade joggningen med raska promenader. Så snart jag kände att pulsen gick ner lite så började jag jogga igen tills jag inte orkade mer då promenerade jag igen och så där höll jag på tills jag tagit mig hela vägen hem igen. Väl hemma väntade en god frukost, dagstidningen och en nyvaken sambo.

Det är superviktigt med bra skor som är anpassade efter just dig. Innan du börjar löpträna eller jogga så är det alltså väldigt viktigt att du kostar på dig ett besök hos en handlare som vet vad han/hon säljer och som kan hjälpa dig att få rätt sko. Ofta kan butikerna också hjälpa till med en analys av hur du sätter ner fötterna, vilket kan ha betydelse för vilken sko du ska ha. Gör du så slipper du vanligtvis benhinneinflammationer (ooooooont som... !) eller knän som protesterar.

Nu ska jag ta med mig min sambo ut för en lunch. Jag vill ha en god och matig sallad och han vill ha något med mycket bearnaisesås. Hur ska det gå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar