onsdag 20 april 2011

Det optimala Sukrintestet

Har haft ett otroligt stort sötsug under två dagar. Oftast har det gått att råda bot på med en morot eller ett äpple. Det vill säga, ända tills ikväll. Då kom jag nämligen ihåg Sukrinpåsen i skafferiet. Det är ju socker fast "utan socker" och eftersom mitt sockersug var så stort så var jag lättlurad. Jag utsatte Sukrinet för det optimala testet, nämligen som ingrediens i Chokladbollar. Kan det utan tvekan ersätta det vita, raffinerade sockret i Chokladbollar, ja... då kan jag slänga det vita, raffinerade sockret för gott!
Tidigare har jag testat Sukrin på filmjölk och som ingrediens i Kladdkakemuffins (dock med 1/3 vitt, raffinerat socker också) och bägge gångerna fick det mycket väl godkänt. Ja, hur gick det med Chokladbollarna då? Nja, det här var ju ingen höjdare precis. Det får inte ens ett godkänt. Konsistensmässigt fungerar det men smakmässigt är det en katastrof. Sukrinet "smälter" till vatten i min mun och ger mig en isande känsla. Och det är inte gott.

På plussidan finns att sötsuget försvann, det räckte med två små, små chokladbollar. Jag är INTE sugen på något alls just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar