söndag 10 april 2011

Nämen, vad säger du!?

Har haft ambitionen att väga mig en gång i veckan. Inte oftare. Snarare skulle det vara bättre att väga sig en gång i månaden, så att resultatet verkligen imponerar (om man nu skött sin kosthållning och motion, annars blir ju överraskningen inte lika kul.) Men imorse innan jag ställde mig i duschen så klev jag upp på vågen, trots att det bara gått tre dagar och trots mina ambitioner att bara väga mig en gång i veckan. Vågens stora, svarta siffror blinkade till en gång och visade sedan 99,5 kg. Jag blev överlycklig! Min vikt går faktiskt ner! Jag har alltså gått ner 800 g på tre dagar... få se... det gör ungefär 266 g om dagen, vilket blir drygt 1,8 kilo i veckan och strax över 7 kilo i månaden... eller... näää. Jag veeeeeet att det inte går så här lätt! Jag kanske ställde vågen på en annan plats på golvet mot för tidigare vägning och ytterst små skillnader i golvlutningen gör att vågen väger olika mycket gång till gång. Jag har förlorat vatten och förmodligen en del glukos.

Men ändå så blir jag glad! Vågen hade kunnat visa att jag ökat i vikt i stället. Nu gjorde den inte det. Det ska firas! Med en promenad i raskt tempo och drömmar om en bikini.

Middagen idag bestod av ugnsbakad potatis med rosmarin och vitlök, fläskfilé, soltorkade tomater och en vinägrett. Och i en LAGOM portion. Smaskigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar