onsdag 4 maj 2011

12 000 steg!

Har hittat en helt underbar motionsslinga som verkligen har allt! Den slingrar sig runt olika vackra tjärnar, har ordentliga uppförsbackar för att höja pulsen, utsikt från en kulle med en medeltida ruin högst upp, passerar ett delta med ett rikt fågelliv och avslutas längs en vacker å och under några av stadens broar innan jag fortsätter hemåt.  Slingan ger mig strax över 8000 steg, sammanlagt 12 000 steg idag! Ändå undrar jag om inte den största vinsten är naturupplevelsen och hur avstressad jag känner mig efteråt. Helt underbart!

Min stegräknare är förresten inställd på en steglängd på 65 cm, men jag undrar om det inte är för långt? Måste erkänna att jag fuskade då jag ställde in stegmätaren och gjorde en uppskattning istället för att mäta ordentligt. Hmm, måste fixa det här känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar